• 1
    KARTKI/CARDS
    Podaruj wyjątkowej osobie, kartkę stworzoną przez siebie.
    Czytaj więcej
  • 2
    ALBUMY/ALBUMS
    Najpiękniej przechowywać uwiecznione wspomnienia w albumach ręcznie robionych Przechowuj je w albumach.
    Czytaj więcej
  • 3
    MIXED MEDIA
    Zainspiruj się i poznaj moc zabawy z mediami.
    Czytaj więcej
  • 4
    HOME DECOR
    Ozdób swój dom własnoręcznie stworzonymi projektami. Pozwól sztuce zamieszkać w Twoim domu.
    Czytaj więcej
POZNAJMY SIĘ
Witaj! Welcome!
Cześć, mam na imię Karolina!

Zapraszam Cię do świata papierów, masek i stempli stworzonych z pasji dla pasjonatów.♡

Hi, my name is Karolina!

I invite you to the world of papers, masks and stamps created out of passion for enthusiasts. ♡
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
CZYTAJ WIĘCEJ

Zacznij czytać tutaj

Najnowsze na blogu

Steampunk Dream - Kartka księga autorstwa Doroty Streng




Witajcie,

Dziś chciałabym Wam pokazać przestrzenną kartkę w formie księgi.
Bardzo lubię ten rodzaj kartek. Jest bardziej wymagająca od zwykłych kartek, bo trzeba stworzyć dwie ozdobne kompozycje: tę na zewnątrz i drugą w środku. I chyba na tym polega jej piękno.
Gorąco zachęcam Was do wypróbowania i stworzenia własnych kartek-książek.

W pracy wykorzystałam kolekcję Steampunk Dream w formacie 12 x 12" oraz korespondujące z kolekcją dodatki do wycinania. Wszystkie krawędzie zarówno bazy i dociętego papieru zostały postarzone tuszem distress w kolorze vintage photo.

Tak się prezentuje kartka z zewnątrz, z tajemniczymi drzwiami ...


... a po ich otwarciu odkrywamy sentencję zrobioną przy pomocy stempla.


Po otwarciu kartki, w środku miła niespodzianka.
Z lewej strony umieściłam kieszonkę na kartę, bilecik czy kopertę,
a po prawej stronie znajduje się steampunkowa kompozycja 3D.










Stworzenie bazy takiej kartki wcale nie jest trudne . A jak stworzyć taką bazę?
Poniżej mam dla Was mały fototutek:

1.

Potrzebujecie 3 arkuszy papieru w formacie A4 . W mojej kartce użyłam dwie białe kartki na 'strony' księgi oraz jedną w kolorze kraftowym na okładkę. Gotowa kartka ma wymiary 12,5 cm x 17,5 cm.

Na 'strony' kartki książki potrzebujemy dwie kartki papieru A4 o gramaturze 250.
Każdą kartkę papieru A4 tniemy na dwie części (na dłuższym boku ) na długość 17,2 cm i drugi kawałek o długości 12,3 cm. Następnie każdy przucięty kawałek bigujemy co ok. 1,5 cm jak na zdjęciu niżej.


2.

Na okładkę kartki-książki wybrałam papier w kolorze kraftowym.
Przycinamy go na wymiar 27x17,5 cm. następnie robimy bigowania na 12,5 cm z każdego z boków. W środku między bigowaniami pojawi nam się wąski pasek około 2 cm, który będzie grzbietem naszej kartki.


3.

Przycięte i zbigowane kawałki papieru na 'strony' kartki-książki składamy w harmonijkę. Następnie składamy je, aby powstała ramka i sklejamy końcówki klejem do papieru np. Magic.



Tak powinny wyglądać rogi harmonijkowej ramki po sklejeniu:


4.

Wybrałam i docięłam papiery którymi okleję kartkę z zewnątrz i w środku.
Z pozostałych kawałków przy pomocy wykrojnika wycięłam kilka zębatek.


a potem trochę je podrasowałam złotym i turkusowym woskiem.


5.

Na zewnętrzną kompozycję wybrałam cudowne steampunkowe drzwi, które znajdują się w dodatkach do wycinania do kolekcji. Nacięłam je tak aby się otwierały. Po ich otwarciu zrobiłam tło z sentencją przy pomocy stempla.



6.

Zanim zaczniecie oklejać bazę kartki trzeba podjąć decyzję czy będzie ona zamykana na magnes czy też wiązana na wstążkę. Zdecydowałam, że moja kartka będzie zamykana na magnes. Jeden z nich umieściłam po wewnętrznej stronie okładki mniej więcej na środku , a drugi odpowiednio na harmonijkowej ramce.

7.

Czas na oklejanie bazy wybranymi papierami. Zaczynamy od pierwszej warstwy z każdej strony.
W środku przyklejamy harmonijkową ramkę, po lewej stronie robimy kieszonkę .


8.

Kolej na ozdabianie kartki. Z zewnątrz kompozycja jest warstwowa, prosta .

Ozdabianie środka zaczęłam od narożników, warstwowo ułożyłam kompozycję z zębatek, kilka wycięłam dodatkowo z arkusza nr 3 z kolekcji. Następnie stworzyłam centralną, wielowarstwową kompozycję.



9.

Całość prezentuje się tak:


W pracy użyłam:

Pozdrawiam serdecznie
Dorota